گریم غافلگیرکننده «سارا بهرامی» در یک نمایش + عکس برگزیدگان دومین کنگره استانی زنان تاثیرگذار معرفی شدند (۳ مرداد ۱۴۰۳) نقش با ترکیبی از رنگ، خط و شعر | گزارشی از نمایشگاه «الواح» در نگارخانه رادین ثبت امید و زندگی در دل جنگ و آوارگی گزارشگران تهی دست! از فرمانروایان ایرانی آناتولی چه می‌دانیم؟ برگزاری کنگره «بانوان تأثیرگذار» گامی در راستای معرفی بانوی مسلمان ایرانی است استاندار خراسان‌رضوی: برای تحقق اهداف مقدس انقلاب اسلامی به خانواده تراز نیاز داریم «داستان یک شوالیه» هیث لجر روی صحنه تئاتر می‌رود اختتامیه دومین کنگره استانی «بانوان تأثیرگذار» در مشهد برگزار شد (۳ مرداد ۱۴۰۳) | فعالیت ۸ هزار زن تأثیرگذار در خراسان‌رضوی عکس‌های دیده‌نشده از سعید راد مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر «سعید راد» با حضور هنرمندان (۳ مرداد ۱۴۰۳) + عکس و فیلم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ آغاز ویژه برنامه «المپیک ۲۰۲۴ پاریس» با اجرای پیمان اسدیان + جزئیات
سرخط خبرها

ویدئو | صنایع دستی «خانه» ندارد

  • کد خبر: ۱۱۲۰۸۳
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹
ویدئو | صنایع دستی «خانه» ندارد
هنرمندان صنایع دستی در میزگرد شهرآرا خواستار راه اندازی اتاق فکر و اندیشکده ای برای بازاریابی هنرشان شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، شاید کلیشه‌ای به نظر برسد؛ پرداختن به مشکلات هنرمندان صنایع دستی آن هم به بهانه روز جهانی صنایع دستی. شاید هم به نمایش شبیه باشد، یکی از آن نمایش‌هایی که هنرمندان صنایع دستی زینت بخش مراسم می‌شوند و فروتنانه در حاشیه می‌ایستند، نه در متن.

عنوان میزگرد اختصاصی روزنامه شهرآرا برای «بررسی مشکلات هنرمندان صنایع دستی مشهد» نیز گرچه کلیشه‌ای است، دستاورد رضایت بخشی دارد. دست کم در کلام هنرمندان حاضر در نشست این طور بیان شد. بیشتر فرصتی فراهم شد برای هم اندیشی، برای فهرست کردن مشکلات و چاره اندیشی دسته جمعی، آن هم در زمانی که هنرمندان بیش از هر وقت دیگری در شهر پراکنده شده اند و مکان مشخصی برای گردهمایی و تبادل نظر ندارند.

در این میزگرد که با حضور پنج تن از هنرمندان صنایع دستی و معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در دفتر روزنامه شهرآرا برگزار شد، تلاش کردیم در پی راهکار بگردیم. نیاز به تشکیل اتاق فکر برای هم اندیشی و مشورت هنرمندان صنایع دستی با یکدیگر، نیاز به اختصاص فضا‌هایی در شهر برای معرفی صنایع دستی به زائران با ایجاد ورکشاپ‌هایی از سوی هنرمندان، برگزاری دوره‌های دیجیتال مارکتینگ برای هنرمندانی که به صورت سنتی کار می‌کنند، ایجاد بازار اختصاصی صنایع دستی در مشهد و... از جمله پیشنهاد‌های مطرح شده در این جلسه بود.

ویدئو | صنایع دستی «خانه» ندارد

ویدئو | صنایع دستی «خانه» ندارد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->